دانستنی های پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 13 آبان 1396 در ساعت 12 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه این قسمت از وب سایت دکوراسیون داخلی دکوراهوم اطلاعاتی در مورد پارکت و لمینت در اختیار شما کاربران عزیز قرار می دهیم. در ادامه این قمت با ما همراه باشید. پارکت نوعی کفپوش است که از چوب درختان تهیه می شود که به علت طبیعی بودن و همچنین نحوه نصب کردن که در ابعاد کوچکی چسبانده می شود گرانقیمت است. بعد از نصب پارکت روی پارکت لمینت را ساب می زنند و سپس لاک می زنند تا براق شود. به هر چیزی که چند لایه داشته باشد و دارای روکش باشد لمینت می گویند. پارکت و لمینت ، پوششی مناسب برای کف منازل و حتی تجاری و اداری است که از جنس HDF با یک لایه ملامینه بر روی آن می باشد.

روش اجرای پارکت لمینت به شکلی هست که بدون چسبانده شدن نصب می شود. ابتدا یک لایه فوم روی کف پهن می کنند و پارکت و لمینت را روی آن نصب می کنند. همچنین پارکت لمینت دارای شیارهایی هستند که هنگام نصب در هم قفل می شوند که لمینت ها را ثابت نگه می دارد. پارکت لمینت برخلاف پارکت چوبی  به سطح زیری خود آسیبی نمی زند و می توان حتی آن ها راجمع کرد و در جای دیگری مجدد نصب کرد. این نوع پوشش در برابر گرما و ضربه و خش بسیار مقاوم است.

از مزایای پارکت لمینت نسبت به پارکت های قدیمی این است که سرعت نصب بسیار بالایی دارد. همچنین لمینت نسبت به پارکت چوبی در برابر پایه وسایل و اجسام نوک تیز بسیار مقاوم تر است و همچنین مقاومت بالاتری نسبت به جذب آب دارد. البته اگر آبی روی آن ریخت باید آن را به سرعت جمع کرد و خاصیت ضدآبی ندارد. پارکت و لمینت پس از نصب به ساب و لاک احتیاجی ندارد و می شود بعد از نصب کاملا از آن استفاده کرد. فومی که زیر پارکت لمینت استفاده می شود مزایای زیادی دارد که باعث عایق شدن در برابر صدا ، گرما و سرما است، و اگر شیئ شکستنی روی آن بیفتد به خاطر وجود فوم زیر لمینت و انعطاف پذیری آن به احتمال زیاد نمی شکند.

قیمت پارکت لمینت در انواع مختلف با هم متفاوت است. یکی از دلایلی که باعث تفاوت قیمت می شود شیارهای آن هاست که اگر استاندارد نباشد ممکن است شیارها از هم فاصله بگیرند و کار از حالت یکنواختی خارج می شود. ولی در کیفیت های بالاتر شیار پارکت لمینت اصلا قابل لمس نیست. پارکت لمینت دارای استاندارد AC  می باشد که بر اساس خش پذیر بودن آن ها طبقه بندی می شود و هرچه AC بالاتر باشد کمتر خش بر می دارد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :