پارچه کوبی دیوار بدون زیرسازی

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 13 اسفند 1398 در ساعت 13 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارچه کوبی دیوار با روشی ساده و سریع

با اجرای پارچه کوبی دیوار،یک دیوار ساده را به یک دیوار با طرح و بافت مورد علاقه خود تبدیل نمایید.این روش اجرا برای پارچه کوبی دیوار،روشی بسیار ساده بوده و توسط افراد با مهارت پایین میتواند  در عرض چند ساعت اجرا شود. همچنین در صورت تمایل به تغییر دکوراسیون، پارچه نصب شده به روی دیوار به راحتی از دیوار کنده شده و کمتر آسیبی به دیوار وارد می کند.روش اجرای پارچه کوبی دیوار در این حالت،به زیرسازی نیاز نداشته و در نتیجه با سرعت بالایی قابلیت اجرا دارد.ولی کیفیت اجرا و تمیزی لبه های دیوار ،نسبت به روشی که توسط متخصصین دکوراهوم انجام می شود، بسیار پایین تر بوده و بیشتر به تمیزی دیوارها قبل از اجرا بستگی دارد.اگر دیوار ها موج زیادی داشته باشند و  لبه های دیوارها تمیز و یکنواخت نباشند،چون زیرسازی انجام نمی شود،پارچه های چسبیده شده به دیوارها،تمام عیوب دیوار را به نمایش می گذارند.همچنین در این روش پارچه کوبی دیوار،درز میان قواره های پارچه به هم چسبیده می شود و ممکن است در محل درزهای نخ ها در اصطلاح "ریش کنند" ،در صورتی که در پارچه کوبی دیوار با زیرسازی، درز پارچه ها توسط چرخ خیاطی صنعتی به هم دوخته می شود و محل درزها بسیار تمیز اجرا می شود.نتیجه می گیریم که روش پارچه کوبی دیوار بدون زیرسازی،مختص کسانی است که به جزییات اجرایی و تمیزی کار، چندان حساس نبوده و صرفه اقتصادی و زمان برایشان در اولویت است.

حال مراحل اجرای پارچه کوبی دیوار بدون زیرسازی را شرح می دهیم:  
 
مواد مورد نیاز:
• پارچه
• چسب مایع حاوی  نشاسته
• متر
• مداد
• تراز آبی
• سینی رنگ 
• غلتک رنگ
• قیچی
• کاتر  و برش دوار
• خط کش فلزی
• نردبان
 
اندازه گیری و علامت گذاری به روی دیوار
برای پارچه کوبی دیوار مربوطه، ابتدا لازم است، ادوات و تزیینات نصب شده به روی دیوار ، نظیر کلید و پریز،تابلوی نقاشی، لوستر دیوار کوب و غیره از دیوار جدا شود. سپس کنترل شود که دیوار فاقد هرگونه موج و ترک خوردگی باشد.در صورت مشاهده ترک خوردگی و موج دیوارها،لازم است با بتونه و ماستیک ،عیوب دیوارها برطرف شود.عرض  و ارتفاع دیوار اندازه گیری شده و وسط دیوار علامت گذاری می شود.عرض پارچه  نیز اندازه گیری شده و وسط آن علامت زده می شود.                                 
                              پارچه کوبی دیوار                                                                  
   
 
برش قواره ها و لبه های پارچه 
پس از اندازه گیری ارتفاع دیوار، حال با توجه به تکرار پترن پارچه، قواره های پارچه بریده می شوند.اگر در برش پارچه تکرار گل لحاظ نشود، گل و طرح پارچه ها در محل درزها،قابل قرارگیری در کنار هم نبوده و به مشکل بر میخوریم.اگر پارچه ساده و بدون نقش باشد، کافی است 10 سانتی متر از ارتفاع دیوار بیشتر بریده شود تا هنگام نصب به روی دیوار، از بالا و پایین دیوار اضافه داشته باشد.سپس لبه های حاشیه پارچه به وسیله کاتر دوار بریده می شود،که این عمل می تواند به وسیله قیچی نیز صورت پذیرد.
 پارچه کوبی دیوار
 
 
آغشته کردن دیوارها به چسب حاوی نشاسته
نشاسته مایع را به یک سینی رنگ بریزید و سپس با غلطک، چسب  را روی بخش مرکزی دیوار پخش نمایید.. این بخش باید به اندازه کافی با چسب نشاسته پوشانده شود، اما نه به اندازه ای که چسب از دیوار چکه کند. برای حفظ ایمنی لازم است اگر کلید و پریز روی دیوار ها قرار دارد، باز شده و سیم های مربوطه با چسب برق پوشانده شود.چرا که چسب حاوی آب بوده و خطر برق گرفتگی و یا آسیب رسانی به تجهیزات الکتریکی وجود دارد.در این روش از پارچه کوبی دیوار،باید دقت شود تا از چسب های با کیفیت بالا استفاده شود تا ماندگاری کار تضمین شده و لبه های پارچه پس از مدتی از دیوار جدا نشوند.
 پارچه کوبی دیوار
 
چسباندن اولین قواره به دیوار
پس از آغشتن دیوار با چسب، نوبت به چسبانیدن اولین قواره می رسد.از مرکز دیوار ، لبه سمت چپ پارچه را در خط ترسیم شده (خط تراز)میچسبانیم و از لبه با  حرکت دست ،چروک و حباب های زیر پارچه را با حرکت به لبه دیگر خارج می نماییم.باید دقت شود که حتما لبه پارچه ، کاملا در تراز عمودی نصب شود چرا که قواره های بعدی نیز تحت تاثیر اولین قواره قرار دارند. برای پیدا کردن خط تراز عمودی،میتوان از تراز لیزری نیز استفاده شود.برای اجرای پارچه کوبی دیوار به این روش یه فرد به تنهایی میتواند این کار را انجام دهد ولی برای افراد غیر ماهر بهتر است دو نفر با همکاری یکدیگر این عمل را انجام دهند.
 پارچه کوبی دیوار
 
چسبانیدن قواره های بعدی
حال که اولین قواره در مرکز دیوار چسبانیده شد، نوبت به چسبانیدن قواره های کناری است.حال پس از آغشتن دیوار به چسب، لبه قواره در کنار لبه پارچه چسبیده شده قرار گرفته و در صورت داشتن طرح و گل، این طرح منطبق می شود و سپس با حرکت دست ، حباب و چروک پارچه برطرف می شود.باید دقت شود تا لبه پارچه کاملا در لبه چسیبده شده قرار گیرد و نقوش پارچه کاملا هماهنگ و منطبق با یکدیگر قرار گیرند.اگر فاصله ای ناچیز میان قواره های پارچه بیافتد، از ظرافت کار کاسته می شود . همین طور اگر لبه ها روی یکدیگر قرار گیرند ، باعث برجسته شده آن قسمت و کثیفی کار می شود.
 پارچه کوبی دیوار
 
 
بریدن لبه های اضافه مانده از پارچه
پس از چسبانیدن تمام قواره ها، حال نوبت به بریدن لبه های دیوار میرسد.این کار با کاتر صورت می گیردو لازم است با دقت و حوصله صورت پذیرد.اگر بریدن لبه های دیوار با دقت انجام نشود ممکن است لبه های بریده شده، کثیف احتمالا به نخ های اضافی پارچه باشد. در حین بریدن لبه ها، اگر نخ های اضافی از  پارچه نمایان شدند، لازم است با چسب بی رنگ مانند چسب اوهو و یک شی نوک تیز،این نخ ها به پارچه چسبانیده شوند. لازم است از بریدن و کشیدن این نخ های اضافی اجتناب شود.پس از اجرای پارچه کوبی دیوار و بریدن لبه ها، محل کلید و پریز ها نیز بریده می شود و تزیینات و تجهیزات ،مجددا به دیوار نصب می شود.
 
 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :