همه چیز در مورد تزئینات داخلی ساختمان

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 13 آبان 1396 در ساعت 12 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از نیازهای اساسی هر فرد با وجود همه مشغله های زندگی آرامش است. یکی از عوامل تاثیر گذار در آرامش افراد محیطی است که در آن کار یا زندگی می کنند. باید گفت تزیینات داخلی ساختمان یکی از عوامل موثر در ایجاد این آرامش می باشد. اگر محیط کاری با توجه به اصولی تزیین و طراحی شوند از بسیاری از تنش ها می کاهد و بهره وری را تا حد قابل مشاهده ای افزایش می دهد. همچنین ضرورت آرامش و فراموش کردن مشغله های روزمره در منزل چیزی است که نمی توان آن را انکار کرد. محیط خانه باید خستگی های روزانه افراد را بکاهد و آن ها را برای روز کاری دیگر آماده کند و این به شرطی امکان پذیر می باشد که به نکات ریزی در زمینه تزئینات داخلی ساختمان توجه کنید. تا قبل از این استفاده از اشکال هندسی منظم مثل مربع، مستطیل، دایره و بسیاری دیگر از اشکال منظم برای تزیینات داخلی ساختمان استفاده می شدند اما امروزه طراحان کمتر سعی می کنند که از قرینه سازی استفاده کنند و رو به تزیینات داخلی ساختمان مدرن آورده اند.

در معماری یک ساختمان توجه به فضای داخلی و تقسیم بندی پلان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. اگر فضا به گونه ای طراحی شود که در چیدمان انعطاف پذیری و کارکرد های مختلفی را بتواند داشته باشد، رضایت فراوانی را برای مخاطب بوجود خواهد آورد. استفاده از دیوارهای متحرک، رنگ بندی های مناسب فضا و استفاده از مصالح متنوع و  ایجاد تعامل بین فضاهای مختلف می تواند بسیاری از نیازهای ساکنین را برطرف کند.

بسیاری از عوامل در بهبود تزیینات داخلی ساختمان موثر هستند که از آن جمله می توان به پوشش زمین و دیوار و سقف ها، نحوه  نورپردازی، نحوه مبلمان و بسیاری دیگر از عوامل موثر اشاره کرد. امروزه اثرگذاری تزئینات داخلی ساختمان بر نحوه عملکرد افراد در ادارات، منزل، فروشگاه ها و بسیاری دیگر از مکان ها ثابت شده است بنابراین توجه به این امر به ضرورتی و انکار ناپذیر تبدیل شده است. تزیینات داخلی ساختمان می تواند حس امنیت، صمیمیت و یا هیجان را با  روش های مختلف و برای افراد متفاوت موجب شود که همه این ها باید در طراحی تزئینات داخلی ساختمان مد نظر قرار گیرد.

در نحوه طراحی یک ساختمان باید به عملکرد هر فضا توجه نمود. یک فضا ممکن است مربوط به فروشگاه، اتاق کودک یا نشیمن، آشپزخانه و بسیاری دیگر از فضاها باشد که برای هر کدام باید تزئینات و نورپردازی و مبلمان خاصی به جهت نوع عملکرد فضا در نظر گرفت. تعداد و سن افرادی که از فضا استفاده می کنند به اضافه نوع روحیات آن ها از عوامل بسیار موثر در تصمیم گیری برای نحوه تزیینات داخلی ساختمان می باشد و باید در کل هرگونه فضایی را به محیطی مناسب برای ساکنین آن فضا تبدیل کرد تا باعث کسالت ساکنین نشده و برای انواع فعالیت های انسانی جایگاه مناسبی باشد. از جمله مسائلی که هنگام تزئینات داخلی ساختمان باید به آن توجه نمود منظره اتاق و نورپردازی ساختمان می باشد که با توجه به فضا و میزان نور طبیعی که وارد ساختمان می شود و احتیاج آن فضاها به نور بیشتر یا کمتر اقدام به طراحی نورپردازی مناسب برای فضا نیز می شود.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :