تفاوت پارچه دیواری با کاغذ دیواری پارچه ای

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 20 خرداد 1400 در ساعت 16 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

 

تفاوت پارچه دیواری با کاغذ دیواری پارچه ای

کاغذ دیواری،پوششی مرسوم برای دیوارها، در دکوراسیون و تزیینات داخلی می باشد که با روش چسباندن به صورت رولی در کنار یکدیگر ،به دیوار ها بافت و رنگ می دهد.کاغذ دیواری می تواند ساده یا نقش دار باشد و بسته به نوع تکنولوژی و روش های چاپ آن که به صورت های چاپ سطحی،چاپ حکاکی،چاپ سیلک،چاپ دیجیتال،چاپ به وسیله ماشین چاپ چرخشی می باشد،انواع متنوعی دارد.

 

 

 

کاغذدیواری پارچه ای

کاغذدیواری  پارچه ای نوع جدیدی از کاغذ دیواری هاست که با افزودن الیاف و تاروپود پارچه ای به آن،سعی شده است حس پارچه ای به سطح دیوار داده شود.در واقع چیزی که این دیوارپوش را از کاغذدیواری متمایز میکند،بافت(texture) است،که حس لامسه بیننده را با سطح پارچه ای برمی انگیزد.اما چیزی که مهم اینست که حس پارچه ای این کاغذدیواری کاملا طبیعی و بی عیب نیست و با اندکی دقت بیننده متوجه می شود که پوشش دیواری کاغذدیواری است.

 

 

کاغذدیواری مخملی

کاغذدیواری مخملی،نوعی کاغذدیواری با پوشش مخملی است که سطح دیوار را با پرزهای مخملی،می پوشاند و حس لامسه بیننده را با پوشش لطیف و مخملی خود برمی انگیزد.کاغذدیواری مخملی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد چرا پوشش مخملی و نرم دیوارها ،حس آرامش را برای یک خواب راحت به وجود می آورد.

 

 

پارچه دیواری

پارچه دیواری نسل جدید تری از پوشش ها برای دیوار است که در خانه های لوکس برای پوشش دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. این پوشش در واقع همان پارچه بافته شده در کارخانه های نساجی است که با افزودن یک لایه کاغذی به پشت آن، برای چسباندن و نصب به روی دیوار آماده سازی می شود.پارچه دیواری در مقایسه با کاغذدیواری پارچه ای و مخملی، از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد و زیبایی آن دوچندان است،چرا که بافت پارچه ای آن دارای حس طبیعی بوده و از ظرافت بالایی برخوردار است.

 

پارچه کوبی و لمسه کاری دیوار

پارچه کوبی و لمسه کاری دیوار، نوع دیگری از پوشش ها برای دیوار است که در خانه های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت این نوع پوشش با پارچه دیواری در این است که برای اجرای پارچه به روی دیوارها از پارچه های مبلی برای پوشش دیوار استفاده می شود و به پارچه فرآوری شده و آماده سازی شده دیگر  نیازی نیست. بدین شکل که با زیرسازی های مختص این کار پارچه های مبلی به روی دیوارنصب می شوند و میتوانند کاملا برجسته و به صورت لمسه نیز اجرا شوند.

 

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :