ایده هایی برای تخت خواب و اتاق خواب کودک

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 28 ارديبهشت 1399 در ساعت 21 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ایده هایی برای تخت خواب و اتاق خواب کودک

کودکان نو پا،بسیار خاص و حساس هستند چرا که آنها در حال یادگیری انجام کارهای بسیار مختلفی هستند – راه رفتن ، صحبت کردن ، دستکاری اشیاء و یادگیری برای درک دنیای اطرافشان. کودکان نو پا هنوز تا حدودی خام و بی تجربه هستند و احتمالاً سعی می کنند هر شی ای را دستمالی کنند - از جمله بعضی از وسایل نسبتاً نامناسب ، مانند کتاب ، لباس ، کفش مخصوص خودشان یا اسباب بازی هایشان.

مشخصه های تخت خواب و مبلمان کودک

به همین دلایل مبلمان کودک نوپا یا همان سیسمونی نوزاد،باید محکم و مقاوم باشد و به آسانی قابل تمیز شدن و در عین حال شاد و تحریک کننده حواس باشد. دکتر ماریا مونتسوری ، که ابتدا با کودکان معلول ذهنی کار می کرد ، و سپس با بچه های زاغه نشین، این موضوع را مورد تحقیق قرار داده است.وی معتقد بود كه باید برای کودکان نوپا محیطی مناسب فراهم شود كه فرصتهای یادگیری را ایجاد كند. او از مشاهده و از خواندن مقالات روانپزشکی و مجلات آن زمان می دانست که کودکان نوپا و پیش دبستانی ها رویکردی ناتوان به زندگی دارند. آنها از بزرگان خود تقلید می کنند و سعی می کنند آنچه را که آنها انجام می دهند تنها تقلید کنند.با تهیه تخت خواب و مبلمان مناسب برای کودک نوپای خود،می توانید شکل گیری کودک خود را سامان دهید.صندلی هایی با اندازه مناسب ، میزهایی که با صندلی ها مطابقت دارد ، تختخوابی که کودک با قد کمتر از سه فوت، می تواند داخل آن برود و به راحتی همه دنیا را تحت کنترل فرزند شما باشد.

تاثیر مبلمان و تخت خواب بر شکل گیری شخصیتی کودک

وسایل تمیز کردن و نظافت به اندازه کودک ، مانند جارو و خاک انداز کوچک و پارچه های تمیز کننده را در اتاق خواب کودک خود قرار دهید و شروع به تهیه اولین ابزار برای حفظ نظم و انضباط به فرزند خود کنید. قفسه بندی که می تواند پازل ها و اسباب بازی ها را به نمایش بگذارد باعث می شود تمیز کردن اتاق به جای یک مصیبت وحشتناک یک فرآیند آسان و سرگرم کننده باشد.با این کارها ما یادگیری را به زندگی روزمره برای کودک نوپا خود می آوریم.

 

مبلمان و تخت خواب کودک که در این مقاله،ارایه شده اند،به خوبی ایده های ارائه شده توسط دکتر ماریا مونتسوری را دنبال می کنند.مبلمان شاد و نشاط آور، محکم و مقاوم ، آسان برای نظافت و مناسب با ارگونومی کودک برای دست رسی راحت کودک و احساس شادی و احاطه بر فضای اطراف بدون مداخله والدین.

1.تخت خواب کودک به شکل خانه چوبی

تخت خواب کودک به شکل خانه چوبی

یک تخت خواب برای کودک نو پا ،ساده اما زیبا و ایمن. ساخته شده از چوب به رنگ قهوه ای و طراحی شده به شکل خانه با بام شیب دار.این تخت دارای تیرک های های است ، یک قاب با پروفیل پایین و بدون پایه و ریل های جانبی افقی نیم طول. تخت کودک با چراغ های ریسه ای تزئین شده است.

2. دکوراسیون اتاق کودک با ترکیب رنگ های خاکستری

دکوراسیون اتاق کودک با ترکیب رنگ های خاکستری

دیوارهای خاکستری و پرده ها به ترتیب توسط ابرهای سفید و ستاره های کوچک تزئین شده اند.فرش با نوارهای خاکستری و سفید و مبلمان چوبی خاکستری به شکل خانه با سقف شیب دار طراحی شده است.

3.اتاق خواب کودک به سبک مینیمال و مدرن

اتاق خواب کودک به سبک مینیمال و مدرن

ست مینیمالیستی یک اتاق خواب مدرن برای کودک نو پا، با مجموعه ای از قفسه های چوبی ساده اسباب بازی ها ، ساخته شده از چوب توس رنگ نشده همراه  با چند فرش کوچک تا کودک راحت و آسوده قدم بردارد.

4.اتاق خواب کودک با تم مرد مکزیکی

اتاق خواب کودک با تم مرد مکزیکی

اتاق خواب کودک با قفسه های چوبی شناور و گیتار با چوب طبیعی روی دیوارهای سفید آویزان شده اند. پرده ها سفید است. یک کف قهوه ای روشن توسط یک فرش رنگارنگ پر نقش پوشانده شده است. قفسه ها با ارتفاع کوتاه در کف اتاق،از چوب به رنگ قهوه ای روشن است.

5.اتاق سرگرمی کودک عاشق محیط زیست

اتاق سرگرمی کودک عاشق محیط زیست

این اتاق برای دختربچه ای نوپا ساخته شده است که عاشق گیاهان و طبیعت است.قفسه ها و مبلمان با چوب ساخته شده است. اسباب بازی های مختلف چوبی ، شکل ها و قطعات مبلمان باعث سرگرمی و  تحریک خلاقیت کودک می شود.

6.اتاق بازی کودک با مبلمان استاندارد

اتاق بازی کودک با مبلمان استاندارد

مجموعه رنگارنگ و زیبا برای اتاق بازی کودک ، فوم های رنگارنگ در کف ، با ایجاد یک سطح نرم برای بازی کودک. اتاق با یک میز کوچک با دو صندلی و یک قفسه ساده قرارگیری وسایل بازی.

7.طراحی برای اتاق خواب کوچک کودک

طراحی برای اتاق خواب کوچک کودک

با هدف صرفه جویی در فضا برای یک اتاق کودک، که جمع و جور و کوچک است،اتاق با یک کمد بلند با محفظه ها و جعبه های حصیری ساخته شده است که فضای زیادی را برای اسباب بازی ها ایجاد می کند.  

8.تخت خواب کودک نوپا با ارتفاع استاندارد

تخت خواب کودک نوپا با ارتفاع استاندارد

تخت خواب چوبی با نشیمنگاه کوتاه،برای ایمنی و راحتی کودک طراحی شده است تا بتواند بدون نگرانی والدین به تخت خواب برود.جنس تخت خواب از چوب کاج رنگ نشده در فضایی ساده و مینیمال جلوخ زیبایی دارد.

9.طراحی خواب کودک به سبک مدرن و معاصر

طراحی خواب کودک به سبک مدرن و معاصر

مجموعه ای مدرن از مبلمان و قفسه ها برای کودک نوپا در یک اتاق خواب بزرگ. این اتاق با یک تخت چوبی ، یک میز و قفسه شناور و یک قفسه مجله چوبی برای کودک،به کودک فرصت مشغول بودن و شکوفایی می دهد.

10.دکوراسیون اتاق خواب کودک به سبک دکتر مونتسوری

دکوراسیون اتاق خواب کودک به سبک دکتر مونتسوری

دیوارها به رنگ خاکستری ، یک سقف - سفید ، پرده - صورتی ، یک فرش خاکستری – با پرز بلند، همگی مطابق با اصول روان شناسی است. مبلمان از نظر طراحی بسیار ساده و با مقطع ساده و مینیمال و مطابق با نیاز های کودک نوپا، ساخته شده از چوب در سایه های سفید و طبیعی است.

11.طراحی کمد لباس کودک به سبک دکتر مونتسوری

طراحی کمد لباس کودک به سبک دکتر مونتسوری

طراحی ساده و مینیمال کمد لباس با واحد های یکسان از ام دی اف،به همراه سبد های چوبی در هم بافته شده،که هر یک از سبدهای برای دسترسی راحت و سریع به یک نوع لباس اختصاص یافته است.

12. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کودک به سبک دکتر مونتسوری

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کودک به سبک دکتر مونتسوری

دکوراسیون اتاق دختر بچه نو پا،به سبک مونتسوری. دیوارهای سفید با نقاط بژ تزئین شده و تصاویر قاب بندی شده با رنگ خنثی. مبلمان چوبی از قاب های مستطیلی در سایه های طبیعی ، سفید ، خامه ای و قهوه ای رنگ شامل می شود.

13.طراحی مدرن اتاق خواب کودک در زمینه سیاه وسفید

طراحی مدرن اتاق خواب کودک در زمینه سیاه وسفید

دیوارها ،سقف و پرده ها به رنگ سفید است ، یک فرش بزرگ دارای یک طرح هندسی سیاه و سفید است. مبلمان ساده ،ساخته شده از چوب در سایه های طبیعی و رنگ سفید است.

14.مجموعه ای مدرن از چیدمان های مشابه برای اتاق خواب کودک  

مجموعه ای مدرن از چیدمان های مشابه برای اتاق خواب کودک

 اتاق خواب های مدرن کودک به سبک های مشابه با عناصر رنگی و تخت های چوبی با رنگ سفید و کمد ساخته شده است.

15.اتاق خواب پسربچه با فضای بازی به شکل چادر سرخ پوستی

اتاق خواب پسربچه با فضای بازی به شکل چادر سرخ پوستی

اتاق خواب پسربچه نوپا با تخت خوابی ساده و کم ارتفاع،همراه با یک فضای بازی کودک که به شل چادر سرخ پوستان است،در عین ساده بودن،بسیار عملکردی و استاندارد طراحی شده است.

16.طراحی کتابخانه کودک به سبک مدرن

طراحی کتابخانه کودک به سبک مدرن

دکوراسیون اتاق خواب کودک نو پا به سبک مدرن با قفسه های شناور باز و قاب های عکس از چوب سفید به روی دیوارهای خاکستری .صندلی کوتاه از تنه درخت ،روی یک فرش بژ همگی یک کتابخانه زیبایی خلق کرده اند.

17.طراحی فضای ترسیم و نقاشی کودک

طراحی فضای ترسیم و نقاشی کودک

دادن فضایی به فرزندتان برای پرورش خلاقیت هایش یکی از اصول طراحی اتاق کودکان است.دیواری که کودک بتواند بر روی آن نقاشی و خط خطی کند،باعث آشنایی کودک با رنگ ها و بروز احساسات او می شود و در شناخت علایق  واستعداد هایش تاثیر به سزایی دارد.

18.طراحی رگال لباس برای اتاق خواب دختربچه

طراحی رگال لباس برای اتاق خواب دختربچه

در این اتاق خواب کودک، دیوارها به رنگ سفید و کف به رنگ بژ است. قفسه ای شبیه خرگوش، بالای یک قفسه شناور مستطیل آویزان است. هر دو از جنس چوب سفید هستند. رگال لباس ها از یک چوب ضخیم طبیعی آویزان شده است.

19.طراحی اتاق خواب مشترک برای کودکان

طراحی اتاق خواب مشترک برای کودکان

این اتاق خواب کودک ،نمونه ای کامل از چگونگی تزئین یک اتاق مشترک برای فرزندان شما است. وقتی دو کودک نوپای در سنین مختلف دارید ، تمرکز خود را بر عدم مزاحمت برای یکدیگر قرار دهید ، به خصوص وقتی مسئله خواب کودکان است.

20.طراحی مبلمان کودک به سبک مونتسوری

طراحی مبلمان کودک به سبک مونتسوری

مجموعه ای از مبلمان اتاق خواب کودک به سبک مونتسوری ، از یک صندلی کوچک و کم عمق و یک قفسه کتاب کوچک با سه طبقه قفسه ، که همه از چوب سخت ساخته شده است.

21.طراحی مبلمان کودک در اتاق خواب کوچک

طراحی مبلمان کودک در اتاق خواب کوچک

یک راه حل ارزان و مناسب ،برای صرفه جویی در فضا برای اتاق خواب کودک نوپای شما، این قفسه های شناور هستند که فضای مناسب برای کتاب ها و اسباب بازی های کودک شما ایجاد می کند.

22.تزیین اتاق خواب کودک به سیک مدرن

تزیین اتاق خواب کودک به سیک مدرن

در این اتاق کودک،دیوار ها و سقف به رنگ سفید  و کف چوبی - قهوه ای است. قفسه های باز سفید ، پوستر گوزن ، قلاب های گوزنها (در زیر قفسه ها) به دیوارها ثابت شده اند.

23.طراحی تاج تخت خواب کودک با الوارهای چوب رنگارنگ

طراحی تاج تخت خواب کودک با الوارهای چوب رنگارنگ

شما می توانید تخت خواب کودکتان را خودتان بسازید،به همین منظور پیشنهاد می شود تا از مقاله -ایده هایی برای ساخت تخت خواب کودک-بازدید نمایید.

حال با دیدن این ایده ها،شما می توانید اتاق خواب کودک خود را مطابق با نیاز های کودکتان طراحی و تزیین نمایید.شما می توانید ترکیبی از این ایده ها را داشته باشید و به یک اتاق خواب ایده آل برای کودک خود برسید.

پیشنهاد می شود تا از تخت خواب های گروه دکوراهوم،بازدید نمایید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :