ابعاد و سایزهای استاندارد تخت خواب

8 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 6 ارديبهشت 1399 در ساعت 12 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سایز های استاندارد تخت خواب

آیا می دانید حداقل هشت سایز استاندارد برای تخت خواب وجود دارد؟

درست است - انتخاب تخت خواب شما ممکن است کمی چالش برانگیزتر از تصور شما باشد. و گرچه ممکن است شما این مسئله را بدانید که دقیقاً به چه سایزی نیاز دارید ،اما بسیاری از افراد وجود دارند که در خرید آنلاین تخت خواب از فروشگاه های اینترنتی،به عنوان مثال وقتی در توضیحات محصول مدل کینگ کالیفرنیا را میبینند،نمی دانند که چه مدل تخت خوابی را انتخاب کرده اند.

این مقاله برای این دسته از افراد نگارش شده است تا زمانی که قصد خرید اینترنتی دارند در انتخاب تشک و تخت خواب،اینکه چه سایزی از تشک مناسب شان است و اینکه چه مدل تخت خوابی مطابق با سلیقه و نیازهایشان و همچنین در هماهنگی با دکوراسیون و رنگ اتاق خواب شان است،بتوانند انتخاب درستی داشته باشند.

به همین دلیل شما باید از اندازه های مختلف و انواع تختخواب کاملاً آگاه باشید. این امر به شما امکان می دهد تصمیمات آگاهانه ای بگیرید. با این حساب ، بیایید نگاهی بیندازیم.

1.تخت خواب سایز Single

این مدل تخت خواب کوچکترین سایز تخت خواب می باشد.ابعاد آن 90 سانتی متر در 190 سانتی متر است.این سایز تخت خواب برای کودکان مناسب است و معمولا تا قبل از رفتن به دبیرستان برایشان کوچک می شود.

single bed

2.تخت خواب سایز Twin

تخت خواب Twin همانند تخت خواب Single ،190 سانتی متر طول دارد ولی عرض آن 100 سانتی متر است.سایز این تخت خواب نیز برای کودکان مناسب است.

Twin Bed

3.تخت خواب سایزTwin XL

تفاوت تخت خوابTwin XL با تخت خواب Twin در طول آن است. طول این تخت خواب 203 سانتی تر می باشد و برای بزرگسالان نیز مناسب می باشد.این نوع تخت خواب در خوابگاه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

Twin XL bed

4.تخت خواب سایز Double

تخت خواب سایز Double ، در طول 190 سانتی متر و عرض 135 سانتی متر،مناسب برای کودکانی است که اتاق خواب نسبتا بزرگی دارند و به فضای بیشتری برای بازی و لم دادن روی تخت خواب دارند.

5.تخت خواب سایز Full

به دلیل تفاوت در استاندارد آمریکا و بریتانیا، تخت خواب سایز Full ،در واقع هیچ تفاوتی با تخت خواب سایز Double ندارد.ابعاد تخت خواب سایز Full، در عرض 135 سانتی متر و طول 190 سانتی متر است.

FULL BED

6.تخت خواب سایز Queen

تخت خواب سایز Queen ،متداول ترین تخت خواب است که مورد استفاده اکثر مشتریان قرار می گیرد. تخت خواب سایز Queen، در عرض 152 سانتی متر و طول 213 سانتی متر،برای دو نفر بزرگسال مناسب است.

تخت کویین

7.تخت خواب سایز King

تخت خواب سایز King،مناسب برای زوج هایی است که اتاق خواب نسبتا بزرگی دارند و به فضای بیشتری روی تشک نیاز دارند.ابعاد تخت خواب در عرض 193 سانتی متر و طول 203 سانتی متر است.

تخت کینگ

8. تخت خواب سایز California King

تخت خواب سایز California King،بزرگ ترین سایز تخت خواب است مگرنه اینکه شما به صورت سفارشی یک تخت خواب بزرگ تر بسازید. ابعاد تخت خواب در عرض 188 سانتی متر و طول 213 سانتی متر،مناسب برای زوج هایی است که در انتظار نوزاد خود هستند تا فضای کافی برای خواباندن او در کنار خود داشته باشند.داشتن چنین تخت خوابی مستلزم داشتن یک اتاق خواب بزرگ است.

California King Bed

 

 

ابعاد حداقلی اتاق خواب برای سایزهای تخت خواب

حال که تصمیم گرفتیدتختخوابی جدید خریداری نمایید.باید به این نکته توجه نمایید که آیا واقعاً می توانید آن را در اتاق خواب خود قرار دهید و هنوز هم بتوانید در را باز کنید و در اطراف آن قدم بزنید؟با مشاهده تصاویر زیر می توانید سایز تخت خواب خود را با توجه به ابعاد اتاق خواب خود انتخاب نمایید.

حداقل ابعاد اتاق

حداقل ابعاد اتاق

 

سایز تخت خواب مناسب برای شما کدام است؟

در انتخاب سایز تخت خواب،همواره آنچه بزرگ باشد بهتر است،اما همیشه محدودیت هایی در این انتخاب وجود دارد.اکثر ما در آپارتمان های کوچک زندگی می کنیم و با محدودیت فضا مواجه هستیم.

ابعاد و سایزهای استاندارد تخت خواب

 جدول مقایسه ای ابعاد و سایزهای استاندارد تخت خواب

 

اگر قصد خرید تخت خواب دارید پیشنهاد می شود تا از تخت خواب پارچه ای ساخته شده در گروه دکوراهوم بازدید فرمایید.

تخت خواب یک نفره دیاموند

 

 

 

 تخت خوتب دو نفره مدل آرته

 

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :